Friday, September 21, 2012


Manos Blancas: Disabilta l'Abilta u L-Arti Methodu ta' Edukazjoni

L-arti hija forma ta komunikazjoni fejn kulħadd jista jifhimha fejn tagħmlek iktar sensittiv u tkompli tiffurmak u taghmlek komplut u m’hemmx barrieri min jagħmilha imma hemm min ipinġi b’ħalqu u hemm anke nies f’diżabilita’ li jkantaw. Il-Manos Blancas fil- Venezuela, li huwa group ta’ studenti li jkantaw huwa eżempju ta Dan li allavolja hemm huma bnedmien diżabilita’ iżda xorta din id-diżabilita’ ma twaqafhomx mil holm taghhom li hija xi ħaġa kostrutta soċjalment finalment imma li anda tiġġi megħluba beyond labiling.

“Cantano con le mani. Con i loro guanti candidi, sembrano uno stormo di gabbiani sul mare. Oscillano, svolazzano allegramente, rallentano, poi accelerano di nuovo. Sono sordomuti, ma "sentono" la musica in un altro modo. Cantano senza muovere la bocca, solo con le loro dieci dita. Al loro fianco c’è un altro coro: bambini e ragazzi non vedenti, disabili, ma anche tanti altri senza nessun problema, più fortunati. Mescolati gli uni con gli altri sullo stesso palcoscenico, formano il coro Manos Blancas, "Mani bianche". Un progetto creato nel 1999, come spina dorsale del programma di Educazione speciale dell’ormai celebre Sistema nazionale di orchestre giovanili e infantili del Venezuela” http://www.sordionline.com/iNews/view.asp?ID=16193(iNews)

“In Venezuela, i bimbi-musici del maestro José Abreu «fanno parte di un progetto pedagogico specifico, frequentano una scuola normale e contemporaneamente imparano il canto o a suonare uno strumento». A mano a mano i piccoli musicisti entrano a far parte del coro Manos Blancas o dell’orchestra Simon Bolivar, di quartetti, bande ritmiche, ensemble con le campane: «Il comune denominatore è sempre la musica come integrazione». La scuola centrale ha sede a Barquisimeto, nella regione venezuelana di Lara, «ma altre stanno sorgendo in vari paesi del Sud America, a cominciare a Argentina e Costa Rica.” http://messaggeroveneto.gelocal.it/cronaca/2010/01/28/news/l-esempio-di-manos-blancas-anche-il-friuli-entra-nel-coro-1.41667 (esempio-di-manos-blancas-anche-il-friuli-entra-nel-coro)

B’hekk l-arti hija forma fejn hemm ċelebrazzjoni ta’ unitá ma’ xulxin fejn kulħadd jista’ jipparteċipa u jitgħallem minha, hija lingwa li kullħadd jifhimha u li anke tgħin l-iżvilup mentali tal-individwu u kullħadd jista’ jippratika kif jiċħdu ir-realtajiet tal-lum waqt ir-ritmu huwa maghlem hu jgħin l-iżvilup tal-moħħ, id-dibadittu huwa krejat u jiggi iddiskutuut b' temi li jifformaw opinjoni tas socjeta. B'hekk il parteċipazjoni gol realta’ organikament tiforma. Meta tara l-beneficċji tal-arti żgur tinduna li għadna lura sissa għawn Malta perres livnistaw nużaw din l-għoda iktar bhall l edikazjonivWaldorf li hi inventata mill-filosofu ta’ l-edukazzjoni Rudolf Steiner skola ta hsieb fundata fi 1919.



Music is life... it is part of life, music is not everything but it the most beautiful part of life Marcos Torbellos coro Manos Blacas


No comments:

Post a Comment